مرجع ترفند | آموزش | اینترنت | برنامه | مولتی مدیا

مرجع ترفند | آموزش | اینترنت | برنامه | مولتی مدیا

آموزش | کد و ترفند | نرم افزار | مولتی مدیا | بازی و سرگرمی | کامپیوتر و اندروید
مرجع ترفند | آموزش | اینترنت | برنامه | مولتی مدیا

مرجع ترفند | آموزش | اینترنت | برنامه | مولتی مدیا

آموزش | کد و ترفند | نرم افزار | مولتی مدیا | بازی و سرگرمی | کامپیوتر و اندروید

مشکلات تایپ فارسی در نرم افزار spss

شاید برای شما مواردی پیش بیاید که بخواهید نتایج تحلیل خود را به زبان فارسی و با Label های فارسی در نرم افزار SPSS ارائه دهید.باید خاطر نشان کرد که SPSS با فارسی نویسی کمی مشکل دارد ولی با کمی ور رفتن می توانید نتاج خود را همانطور که می خواهید از این نرم افزار بگیرید. برای این کار کافی است تنظیمات گفته شده را در کامپیوتر خودتان انجام دهید:


برای دیدن بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید........

 

 
تنظمیمات7 Windows


مرحله اول:


1-Control Panel را باز کنید. معمولا هنگامی که دکمه Start  را در پایین سمت چپ مانیتور می زنید می توانید دکمه Control Panel را ببینید.

2-گزینه  Regional and language  را فعال کنید.

3-در بالای پنجره باز شده برگه format را انتخاب و در قسمت Format گزینهPersian  را انتخاب و OK کنید.

4-در برگه Location و در قسمت کشویی گزینه Iran را انتخاب و روی OK کلیک کنید.

5-لازم است یک بار کامپیوتر خود را Restart کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شوند. 

مرحله دوم: تنظمیمات نرم افزار Spss

اگر نرم افزار را قبلا نصب کرده اید آن  را Unistall کرده  و دوباره نصب کنید تا بتونه فونت های فارسی روی سیستم رو تشخیص بده . نرم افزار را بدون هیچ فایل داده ای اجرا کنید. تاکید می کنم نباید هیچ فایل داده ای باز باشد سپس از منوی EDIT بر روی Option کلیک کرده و در تب General در بخش پایین و سمت چپ در بخش Character Encoding گزینه Unicode  را فعال کنید. اگر این گزینه حالت خاکستری داشت و امکان فعال سازی نداشت مطمئنا یک فایل داده را در این نرم افزار باز گذاشته اید. بنابر این لازم است spss را ببندید و دوباره بدون هیچ فایل داده اجرا کنید.

سپس از منوی View بر روی Fonts کلیک کنید و از منوی کشویی  گزینه Arial را انتخاب و سپس OK کنید. این کار سبب می شود شما به راحتی بتوانید در Data View و Variable View فارسی تایپ کنید.


توجه داشته باشید که برخی نرم افزارها به علت تغییرات فوق دچار اختلال می شوند که لازم است برای کار با آنها تغییرات فوق را به حالت اولیه برگردانید.

با تنظیمات فوق مشکل ارقام اعشاری SPSS در نسخه های جدید (۸ ، ۸.۱ ) نیز برطرف می شود.


نظر یادت نره.....


نظرات 16 + ارسال نظر
الهام یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 19:46

برای من درست نشد متاسفانه با این راه

رویا شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 15:25

سلام
من یه فایل اس پی اس اس با کلی داده روی دسک تاپ ذخیره کرده بودم بعد کاتش کردم داخل درایو اف الان میرم تو درایو اف بازش کنم داده هاش توش نیست. چه کار کنم؟ تورو خدا تمام اطلاعات پایان نامه م توشه.

زهره جمعه 27 بهمن 1396 ساعت 11:45

مرسی. مشکلم حل شد

هاله شنبه 18 آذر 1396 ساعت 18:19

mersi az rahnaeetun

خواهش میکنم

محب سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 03:47

خدا پدر و مادرت رو برات حفظ کنه.متشکرم

مهدی شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 00:46

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
من یه مشکلی دارم که با این راه حل درست نشد
من فایل های جدیدی که بخوام فارسی بنویسم درسته اما یک فایل داده های spss دارم که برام فرستادن و لیبل ها به خاطر اینکه فارسی نوشته شده الان نمیخونه به شکل Èáå نمایش داده میشه اگر امکانش هست راهنماییم کنید ممنون.

abolfazl چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 19:44

سلام
ممنونم از راهنمایی تون واقعا عالی بود
انشاالله موفق باشید

مریم دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 02:01

مرسی عالی بود مشکلم حل شد

محمد رضا یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 13:08

دستت درد نکنه. خیلی خیلی ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون.

یه کمک لازم پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 22:17

سلام ممنونم از اطلاعاتتون ولی من یه مشکل دیگه هم با این نرم افزار دارم با این که در قسمت تعریف داده ها اعداد اعشار را تا 2رقم تعریف کردم اما باز هم وقتی خروجی میگیرم اعشار نمیاد مثلا میانگین گرفتم که جوابش میشه 3.54ولی نرم افزار فقط 3.00رو اورده

صفو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 11:10

ممنون عالی بود، مشکلم حل شد

قابلی نداشت

ali سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 14:17

دمت گرم خیلی حال دادی.
تنظیمات edit که گفتی کافی بود دیگه توی قسمت view نمی خواد بری

raha یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 11:54

سلام
ممنون از راهنماییتون

arta چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 22:08 http://sheytunak22.blogfa.com

مرسی ی ی ی ی ی ی ی ی
تنها سایتی که بعد 100 تا سایت تونست مشکلمو حل کنه اینجا بود.کارم خیلی واجب بود.فایل داده داشتم که unicode بود و spss نمیخوندش.خیلی کمکم کردین.میخواستم بگم اگه امکانش هست ایمیلتون رو برام ایمیل کنید که بتونم تو موارد دیگه ازتون کمک بگیرم.باز ممنووووووووووووون

خواهش میکنم
خداروشکر مشکلتون حل شد

رحمت اله فتحی هفشجانی جمعه 11 مهر 1393 ساعت 07:05

سلام دوست عزیز
من با این نرم افزار چند ساله که دارم پروژه می نویسم برا دانشجو ها ولی همیشه این مشکلو داشتم
خیلی بهم کمک کردی ممنون
واقعا کار بسیار زیبایی کردین
موفق باشین
یاحق!

عباس یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 22:31

اقا دستتون درد نکنه وقتی درست شد خیلی لذت بخش بود :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد